2011. január 11., kedd

Hiányzó ikon (pl. Firefox) Windows 7 , Windows 8.1 (Icon Cache újraépítés)

Friss Windows 7 és Firefox 3.6.x telepítés után a Firefox ikon eltűnt a tálcáról, egy másik program ikonjával együtt. Csak egy általános, üres ikon lett a helyén, jóllehet a programot indította, de zavaró volt.

A megoldáshoz az Icon Cache-t kell újraépíteni a következő módon:

1. Zárjunk be minden nyitva levő könyvtárat.
2. Indítsuk el a Feladatkezelőt a CTRL+SHIFT+ESC billentyűkombinációt használva, vagy futtassuk a taskmgr.exe programot.
3. A Folyamatok fülre kattintva jobb klikk az Explorer.exe folyamaton és válasszuk a Folyamat leállítását.
4. A felugró ablakban hagyjuk jóvá a folyamat leállítását.
5. A Feladatkezelő Fájl menüjében válasszuk ki az "Új folyamat (Futtatás...) parancsot
6. Írjuk be: CMD.EXE, majd OK.
7. A megnyíló ablakba írjuk be a következő parancsokat egymás után, mindegyiket után nyomjunk Enter-t.

CD /d %userprofile%\AppData\Local
DEL IconCache.db /a
EXIT

8. A Feladatkezelő Fájl menüjében válasszuk ki az "Új folyamat (Futtatás...) parancsot
9. Írjuk be: EXPLORER.EXE, majd kattintsunk az OK gombra.










Forrás: sevenforum.com

8 megjegyzés:

  1. Sziasztok!
    Én is végigcsináltam, de sajnos Nekem nem segített.
    A helyzet a következő. Van egy mappám az egyik meghajtón (SMRTNTKY). Ez egy már elég régen létrejött mappa. Sajnos ennek a meghajtónak az ikonja ebből a mappából kerül kijelzésre. Ha átnevezem a mappát, akkor az a csúnya lap lesz ikon helyett. Azt hittem, hogy egy windows (friss) telepítés megoldja a problémát, de sajnos nem. Próbáltam úgy is, hogy át volt nevezve az említett mappa és úgyis, hogy eredeti néven volt. Remélem érthető volt amit írtam.
    Telepítsek fel egy új ikoncsomagot? De hiszen a friss windows alapból tartalmaz ilyet, nem?
    Komolyan nem értem.... :(
    Sajnos a partíció tartalmát nem tudom áthelyezni és formázni, mert több mint 100 GB anyag van rajta. :(
    Van esetleg erre is valami megoldás?
    Előre is köszi a segítséget! :) Tomy

    VálaszTörlés
  2. Üdv!
    Megoldottam a fent említett dolgot. Leszedtem mindent a meghajtóról és csináltam egy formázást.
    Ezzel visszakerült a beállított ikon is.
    Tomy :)

    VálaszTörlés
  3. Mennyi szivornyám volt már ezzel, KÖSZ!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a leírást Működik! Én a Winrar-al jártam így, és megoldódott.

    VálaszTörlés
  5. Válaszok
    1. Igen, 8.1-en is működik:
      http://www.surfacetablethelp.com/2014/03/how-to-rebuild-icon-cache-in-windows-8-18.html

      Törlés