2010. június 24., csütörtök

Sikeres vírusirtás (autorun.INF), egy null ide

Avagy a blogolás későbbi haszna

Ma belefutottam a szokásos jelenségbe: vírusirtó van, de nem frissít, a gép IP-t kap, pingelni lehet, FTP kapcsolat van, de a http blokkolva van, böngészők használhatatlanok.
A partíciók gyökerei szokásos .exe kiterjesztésű fájloktól hemzsegnek.
Milyen jó, hogy korábban pont itt összeírtam a lehetőségeket, kicsit utánajárva az autorun.inf-típusú fertőzéseknek.
Eltávolítottam a kinyírt vírusirtót.
Immunizált pendrive mindig zsebben, rajta a Panda immunizáló programjával.
Szoftvert feltelepítettem, gépen az autorun funkciót letiltottam, újraindítás csökkentett módban.
Megnéztem, hogy melyik exe-re hivatkozott az autorun.inf fájl.
Ezután az autorun.inf fájlt töröltem a két partíció gyökeréből, majd kézzel létrehoztam a korábbi tanáccsal összhangban egy AUTORUN.INF könyvtárat.
Töröltem az összes .exe kiterjesztésű fájlt is a gyökérből (SHIFT+DEL-lel, hogy ne kerüljenek a Lomtárba).
Lomtárat kiürítettem mindkét partíción (Total Commander-rel, rejtett, rendszer fájlok megjelenítése nézetben, kézzel, hogy lássam, valóban eltűnik-e, ami benne van).
Ezután újraindítottam a gépet normál módban, és néztem a két partíció gyökerét, hogy visszatölti-e a vírus fájlokat.
Ebben az esetben az iménti erőfeszítések sikerrel jártak, nem kerültek vissza a fájlok.
Máskor ez nem ilyen egyszerű, mert módosított rendszerleíró adatbázis bejegyzéssel képes újra visszamásolni a fájlokat olyan rejtett helyről, ami előre meg lett határozva (pl. System Volume Information könyvtárból).Itt most nem ez történt, bár azért megnéztem az automatikus indítást msconfig-gal, illetve a feladatkezelővel a futó folyamatokat.
Feltelepítettem a vírusirtót.
Szépen le is töltötte a frissítéseket, majd újraindítás után már a böngészők is feléledtek.
Most ennyi volt, sikerült.

-mono- vs. autorun.INF vírus: 1-0 Mosolygó arc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése